(Corsicainfurmazione.org, Unità Naziunale, Publié le 2 décembre 2025) La motion dénonce l’échec du processus de Beauvau à répondre aux attentes politiques, linguistiques et institutionnelles du peuple corse.
Elle rappelle les tensions liées à l’affaire Yvan Colonna et les difficultés économiques, sociales et démographiques que traverse l’île. L’Assemblée de la Jeunesse appelle à un nouveau rapport de force pour obtenir une véritable renégociation politique conforme aux aspirations du peuple corse.
Tuninu
MUZIONI
(CÙ DUMANDA D’ESAMI PRIURITARIU)
-
DIPUSITATA DA : u gruppu « Scelta Patriotta » è u gruppu « Voce Naziunale »
-
UGHJETTU : Niguziazioni nova di l’accordi di Beauveau
Cunsiderendu a mubilizazioni di a ghjuventù corsa dopu à l’assassiniu d’Yvan Colonna è l’opacità chì ferma sempri oghji nantu à i rispunsabilità è i circustanzi ch’anu permessu à st’episodiu tragicu.
Cunsiderendu a decisioni di classificà senza seguita stu cartulari, mandendu a spassu a vulintà di a famiglia, di i so amichi è d’un populu sanu chì vole cunnosce a verità nant’à i cumanditarii è i cundizioni di l’esecuzioni d’Yvan Colonna.
Cunsiderendu l’iniziu di i niguziazioni dettu « Prucessu di Beauveau ».
Cunsiderendu l’assenza di cuufficialità pà a lingua corsa.
Cunsiderendu l’assenza di puteri legislativi o altri levi instituziunali.
Cunsiderendu l’assenza di u statutu di residente è di un corpu eletturale corsu legittimu.
Cunsiderendu l’assenza di ricunniscenza di u populu corsu cum’è l’unica cumunità legittima di drittu nantu à a so tarra.
Cunsiderendu a scala di 5 000 parsoni residenti supplementarii in Corsica ogni annu.
Cunsiderendu a situazioni ecunomica è i difficultà di u sviluppu di l’isula.
Cunsiderendu a precarità è a puvertà crescenti in Corsica, a crescita di i prezzi di l’essenza è a diminuzioni di u puteri di cumprera.
Cunsiderendu tutti l’insemi di i risichi pulitichi, ecunomichi, climatichi, energetichi è suciali chì a Corsica devi affruntà à a fine di sti 10 anni di maghjurità.
Cunsiderendu l’assenza di risoluzione d’un prublemu puliticu ch’un s’hè scioltu dapoi parechji anni.
Cunsiderendu u Prucessu di Beauveau, ch’ùn hà micca riisciutu à risponde à l’attesi sopra menzionati è hè oghji ind’una strada chjosa.
L’ASSEMBLEA DI A GIUVENTÙ DI A CORSICA Chjama à una rimessa in piazza d’un rapportu di forza purtatu da tutti i forzi vivi di l’isula.
Incaricheghja a Presidente di l’Assemblea di Corsica è u Presidente di u Cunsigliu Esecutivu à piglià tutt’i misuri necessarii per riniguzià un accordu puliticu novu in funzioni di l’atessi fundamentali di u populu corsu è di a so ghjuventù.

